ДОШКІЛЬНА  ОСВІТА  МИКОЛАЄВА



 

Меню сайту
Архів записів
Корисні посилання
Офіційні сайти  Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
 
Інформаційні сайти  Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  Дошкілля. UA Блог ВГО  
На допомогу педагогам ДНЗ  Семейные «секретики» Психологические консультации по семейным вопросам
Сайт Лии Николаевны Олейник  ukrdeti.com – сайт Катерины Крут, доктора педагогических наук, профессора

Відвідувачі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
javascript://" rel="nofollow" onclick="new _uWnd('LF',' ',-250,-110,{autosize:1,closeonesc:1,resize:1},{url:'/index/40'});return false;

Громадське обговорення

 

Громадське обговорення

Щодо виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників

28.03.2016

Шановні колеги! Враховуючи звернення з місць щодо обмеження доплат працівникам дошкільних навчальних закладів, зокрема за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, Асоціація направила лист заступнику Міністра освіти і науки України. Розміщуємо лист для ознайомлення.

http://www.doshkillia.ua/#!Щодо-виконання-обовязків-тимчасово-відсутніх-працівників/crzl/56f91b570cf226b8e68440e4 

 

Громадське обговорення

Шановна  Ніно Володимирівно!

Я – Романюк Ірина Анатолівна, методист НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради, голова місцевого осередку ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» в м. Миколаєві, звертаюся до Вас з проханням звернутися до МОН України щодо здійснення інструктивно-методичного забезпечення здійснення державної атестації навчальних закладів відповідно до п. 17 Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів.

Хочу зазначити, що на громадське обговорення проекту цього документа мною було відправлено два листа (від 22.07.2014; 07.11.2014 http://doshkilla.at.ua/index/gromadske_obgovorennja/0-25) з запитаннями та посиланнями на некоректні або незрозумілі для механізму виконання формулювання певних пунктів. Також відгук на проект було висвітлено на блозі Асоціації http://www.dnz.com.ua/#!Відгук-на-проект/crzl/04122C9E-5F5C-4785-BA21-370175F1A0DD, крім цього було висвітлено пропозиції і відгуки з інших областей України.

Втім, змін у документі здійснено мало, залишилось велика частка питань, без відповіді на які процедура атестації замість полегшення привнесе проблеми та суб’єктивізм.

Прокоментую.

У п. 6 зазначено про склад атестаційної комісії, де з 15 осіб якнайменше мають бути три особи – представники громадськості, на яких не поширюються вимоги щодо освіти, професійної кваліфікації, практичного досвіду роботи, володіння необхідними знаннями та навичками.

Запитання: Яку функцію вони будуть виконувати? Враховуючи, що кожний член експертної комісії подає для узагальнення експертні висновки за певним напрямом, параметром, то які довідки, у якій формі, за якими параметрами та критеріями будуть надавати ці члени комісії?

У п. 6. також йдеться про те, що рішення атестаційної комісії приймаються колегіально. Отже, логічно, що мають бути регламентовані засідання членів атестаційної комісії. Втім не має роз’яснень щодо порядку її роботи, кількості засідань, порядку денного засідань, ведення документації. Розуміємо, що такий підхід до роботи атестаційної комісії буде нереальним, тобто стане формальним, з урахуванням завантаження фахівців, які є її членами, тому радимо дати чіткі пояснення всіх етапів організації та порядку роботи комісії поза власне здійснення самої експертизи.

У п. 8. сформульовано особливості організації атестаційної експертизи, але розкрито не всі складові, передбачені Порядком, а саме, надання висновків та рекомендацій, ухвала рішення про результати атестації, оприлюднення у засобах масової інформації, тощо.

 Хочу звернути увагу на те, що, якщо атестація розпочинається відкритою публічною презентацією діяльності навчального закладу його керівником, то ця презентація має будуватися на засадах змісту напрямів, за якими здійснюється експертиза. Це дає можливість побачити глибину розуміння керівником ефективності діяльності за кожним з ним. Інша справа, що логіку структурування презентації вибудовує сам керівник, не обов’язково дотримуючись послідовності напрямів, поданих у Порядку.  

Розуміємо, що досить важливим є визначення ролі управління у функціонуванні навчальних закладів, але, розуміємо і сьогоднішні невтішні можливості управління з точки зору фінансування, юридичної захищеності, тощо. Тому вважаємо за необхідне  конкретизувати, що передбачено у виступі з “інформацією від органу управління освітою, у сфері управління якого перебуває навчальний заклад, щодо створення ним умов для забезпечення функціонування навчального закладу”.

 

Конче потрібно, щоб було визначено критерії експертизи для кожного з напрямів, визначених у п. 9. та методи експертизи, завдяки яким  буде здійснюватися об’єктивне оцінювання діяльності закладу. Особливу увагу треба звернути на  оцінювання роботи за підпунктом “14) роль навчального закладу у житті територіальної громади та його суспільна оцінка батьківською громадськістю, громадськими об’єднаннями”. Хто буде збирати суспільну оцінку, як територіальна громада (за якими критеріями) буде оцінювати заклад?

У п. 10. йдеться про те, що атестаційна комісія надає “аргументований висновок” та “...вмотивовані конкретні рекомендації...” Чим відрізняються вмотивовані конкретні рекомендації від просто конкретних? Кожний  може довести, що рекомендацію можна не виконувати, бо вона не мотивує  матеріально чи морально? Рекомендації мають нести відповіді на такі запитання: що, коли, кому?

Також у цьому пункті зазначено, що атестаційна комісія надає  рекомендації щодо підвищення якості надання освітніх послуг населенню. Втім у головних завдання державної атестації (п. 2) даної позиції немає. Якщо ми хочемо формувати освіту як основу державотворення, розквіту науки, техніки, тощо, то маємо змінити погляд на освіту як послугу.

Запитання по змісту п. 16: Які витрати управління передбачено на організацію і проведення державної атестації навчальних закладів?

Розумію відповідальність спеціалістів МОН та обсяг роботи, яке на них покладено, втім конструктивність, логічність, уникнення двозначності розуміння змісту, врахування основ механізмів управління та управлінських дій, перш-за все, має бути у прикладі  для керівників навчальних  закладів.

Сподіваюсь на розуміння і підтримку.

З повагою, Ірина Романюк

13.05.2015

УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ НА РАЙОННОМУ РІВНІ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ

Система освіти в Україні перебуває сьогодні в ситуації чергового реформування. Педагогічна громада ж вкотре має надію, що воно буде більш системним ніж попередні і реально поліпшить якість надання освітніх послуг в країні та матеріальне становище вчителів і науково-педагогічних працівників, хоча б до певного рівня самоповаги до себе як представників професії, що готує нові покоління до життя. Необхідною умовою успішності реформ є принципові зміни в системі управління освітою. Дослідження проблеми поліпшення управління освітою не мають сьогодні системного характеру, не координуються на державному рівні, не підкріплені даними моніторингових досліджень за відповідною тематикою тощо.В цій ситуації важко розраховувати на позитивні результати та ефективність розпочатих реформ. ДЕТАЛЬНІШЕ...

 

 

Громадське самоврядування

Відповідно до пункту 1 статті 10 «Управління освітою» Закону України «Про освіту» в Україні для управління освітою створюються система державних органів управління і органи громадського самоврядування.

 

Запитання до змісту  Проекту

Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх,

позашкільних навчальних закладів

       Романюк І.А., методист НМЦ

                                управління освіти Миколаївської міської ради

07.11.2014

ДЕТАЛЬНІШЕ...

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до  Положення про дошкільний навчальний заклад»

Пропонуємо для громадського обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад”.

Проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено Міністерством освіти і науки України на виконання Закону України «Про внесення змін  до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» від 5 червня 2014 року № 1324-VІІ, що набирає чинності з 1 січня 2015 року, з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом та забезпечення конституційних прав дітей з особливими  освітніми потребами на доступність здобуття якісної дошкільної освіти.  

Зауваження та пропозиції до проекту акта просимо надсилати на електронну адресу:inclyzia2014@ukr.net.  

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти        Ю. Г. Кононенко  

Проект постанови Кабінету Міністрів України  «Про внесення змін до  Положення про дошкільний навчальний заклад»

Є потреба у Зміна та доповненнях

орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних

(Наказ МОН від 17.06.2013 р.  № 772)

 

Романюк Ірина, голова  місцевого осередку ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»

в м. Миколаєві, методист НМЦ м. Миколаїв 25.10.2013

У Пояснювальній записці Орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів зазначено, що «Критерії можуть використовуватись також для самооцінки освітньої діяльності дошкільних навчальних закладів». Проте, ні що інше як самоаналіз, побудований на основі критерій, не дасть можливість здійснення гуманної експертизи діяльності закладу як по відношенню до власне керівника ДНЗ, так і членів експертної комісії, які мають ознайомитися з самоаналізом та працювати за критеріями. Також у Пояснювальній записці прописано, що «З урахуванням типів ДНЗ, специфіки соціально-економічних умов регіону, стартових можливостей роботи конкретних навчальних закладів, місцеві органи управління освітою можуть вносити до Критеріїв обґрунтовані зміни і доповнення за погодженням з Державною інспекцією навчальних закладів України». Однак, ні місцевими органами управління освітою і не в критеріях мають бути доповнення, а у методичних рекомендаціях, розроблених МОН.

ДЕТАЛЬНІШЕ,,,

 

Відкритий лист колегам

Проблеми  керівника

дошкільного навчального закладу: реалії сьогодення

Романюк Ірина, голова  місцевого осередку ВГО

«Асоціація  працівників дошкільної освіти»

в  м. Миколаєві, методист НМЦ м. Миколаїв

05.09.2013

З якою гордістю ми радіємо за успіхи колективів дитячих садків України в організації освітнього процесу, за невгамовне бажання забезпечити найкращі умови для повноцінного життя свої вихованців, за уміння керівників позитивно налаштувати педагогів до участі у різноманітних методичних заходах різного рівня, до висвітлення найкращого досвіду професійної діяльності. Натомість гірко спостерігати як від надмірного тиску документів, якими в своїй роботі має керуватися завідувач ДНЗ (більшість з яких стала нереальними для виконання), відповідальності перед батьками та суспільством за якість дошкільної освіти відбувається їхня зневіра у можливість змін на краще у системі управління дошкільною освітою, а щоб зберегти власне здоров’я та атмосферу благополуччя у закладі вони налаштовуються на формальний підхід до виконання управлінських функцій.

ДЕТАЛЬНІШЕ,,,

 
Висновки за змістом Державих санітарних  норм та правил
«Влаштування, обладнання, утримання  дошкільних навчальних закладів  та організації життєдіяльності дітей»
Романюк І.А., голова місцевого осередку ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»
м. Миколаєва, методист НМЦ управління освіти Миколаївської міської ради
30.09.2013
 
 




Висновки  за змістом

Державних санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання,
утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей»

Романюк І.А., методист НМЦ

управління освіти Миколаївської міської ради
22/04/2013

На наш погляд, не варто у такому ґрунтовному документі робити ще посилання на документи з іншої галузі без пояснень. Також фрази типу «Розміщення дошкільного навчального закладу повинно здійснюватись відповідно до нормативно-правових актів (п.2.1.)» мають бути конкретизовані змістом передбаченого нормативно-правового акту.

Висновки за змістом Державних санітарних норм та правил

«Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей»


Громадське обговорення

Проекту Акта перевірки додержання суб’єктами
господарювання, 
що надають послуги в сфері дошкільної освіти, вимог
законодавства про дошкільну освіти

 

 



Громадське обговорення проекту 
   15.12.2012р.

Державні санітарні правила і норми влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів
та організації життєдіяльності дітей

Ірина Романюк,
методист науково-методичного центру
управління освіти Миколаївської міської ради
 

Хочу відмітити, шукала матеріал, в якому ще хтось робив аналіз цього документа. Натрапила на дослідження Федіної Нини Володимирівни «Десять причин пересмотра дошкольных СанПиН», поданого на сайті «Дошкольное образование Институт стратегических исследований в образовании Российской академии образования», яке ще друкувалось у журналі Дошкольное воспитание. 2009. - № 6

http://do.isiorao.ru/news/SanPiN_Fedina.php

Проте, покроково пройшла по нашим Санітарним нормам, щоб мати власну думку щодо його змісту.

Як я була здивована. Здивування було не тому, що проблеми одні і ті ж, а тому, що зауваження, які вже були у 2009 році – не враховано. Невже нам не шкода часу, зусиль на вигадування того, що вже є, замість того, щоб на основі проаналізованого отримати кращий результат. А ми все на ті ж граблі…

Тому промайнула думка, автори документу напевно не знайомились з уже існуючими зауваженнями чи у них є аргументи на те, щоб їх не враховувати. Але які?

 


Представляю власний аналіз.

 


Відгук
на проект документа
 Орієнтовні критерії
оцінювання діяльності дошкільного навчального закладу
 27.06.2012




















-->

Заглянь в очі дитини–
і ти побачиш
глибини Всесвіту
С.Русова
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Сайти дошкільних навчальних закладів міста 
Дошкільна  освіта  Миколаєва  © 2016
Зробити безкоштовний сайт з uCoz